زرد موزیک

راحت ترین راه دانلود

+  

گفتگو با تام هنکس بازیگر سینما
جلو آینه با خودم صحبت می‌کردم
تام هنکس اولین بار در سال 1995 در قسمت اول انیمیشن کامپیوتری «قصه اسباب بازی» به جای شخصیت اصلی قصه یعنی وودی گاوچران صحبت کرد. وودی، عروسک محبوب و اصلی پسربچه‌ای به نام اندی است که با ورود یک رقیب سرسخت یعنی بازفضانورد (با صدای تیم آلن)، تلاش می‌کند موقعیت ممتاز خود را بین اسباب بازی‌های صاحب خود حفظ کند. هنکس و دیگر همکارانش در قسمت دوم فیلم در سال 1999 هم، به جای شخصیت‌های کارتونی قصه حرف زدند. در قصه سوم، وودی، باز و بقیه اسباب بازی‌ها راهی یک مهدکودک می‌شوند تا ماجراهای تازه‌ای را خلق کنند.

 


سازندگان فیلم نسخه‌های سه بعدی قسمت اول و دوم فیلم را چند هفته قبل روانه پرده سینماها کردند که با استقبال تماشاگران روبه‌رو شد. قسمت سوم فیلم، اوایل سال جدید میلادی اکران عمومی خواهد شد. تحلیلگران اقتصادی سینما موفقیت زیادی را برای این انیمیشن پیش‌بینی می‌کنند. تام هنکس را تماشاگران سینما با فیلم‌هایی مثل «فیلادلفیا»، «نجات سرباز رایان»، «گرین مایل» و «راهی به پردیشن» می‌شناسند. تابستان امسال او قسمت دوم «رمز داوینچی» به نام «فرشتگان و شیاطین» را روی پرده سینماها داشت. این بازیگر همکاری با یک پروژه انیمیشن را یکی از افتخارات بزرگ زندگی حرفه‌ای خود می‌داند و می‌گوید آماده است تا در پرونده‌های مشابه همکاری داشته باشد.

 

این سومین بار است که به جای شخصیت انیمیشن وودی گاوچران در مجموعه فیلم «قصه اسباب بازی» صحبت می‌کنید. این بار وقتی جلوی میکروفن ضبط قرار گرفتید چه حسی داشتید؟

خیلی خوشحال بودم که دوباره با وودی و ماجراجویی‌های او همراه می‌شوم. چند سال بود که ما از هم دور بودیم. در تمام این سال ها بحث تولید قسمت جدیدی از این مجموعه فیلم بود. سازندگان فیلم به دنبال قصه جذابی بودند که بتواند موفقیت 2 قسمت قبلی را تکرار کند. در طول این سال‌ها، بارها جلوی آینه رفتم و به جای وودی صحبت کردم. دلم برای او تنگ شده بود. در سال‌هایی که قسمت جدیدی از «قصه اسباب بازی» ساخته نشد، متوجه این نکته شدم که چقدر او و دوستانش را دوست دارم.

چه احساسی نسبت به این مجموعه فیلم دارید؟

همکاری نزدیکی با این مجموعه فیلم داشته‌ام. هر 3‌‌باری که برای ضبط صدای وودی رفته‌ام، اوقات بسیار خوشی را سپری کرده‌ام. خیلی چیزها هم یاد گرفتم، هم از وودی و بقیه شخصیت‌های انیمیشنی فیلم و هم از آن اتاق کوچک ضبط صدا.

ضبط صدای وودی چقدر طول کشید؟

8 ماه طول کشید. البته این طور نبود که این 8 ماه را پشت سر هم کار کنیم. یک سری تنفس در طول دوران ضبط صدا داشتیم.

بازگشت به شخصیتی که بیش از 3 سال از او دور بودید، کار سختی بود؟

وقتی قرار شد دوباره جلوی میکروفن ضبط صدا قرار بگیرم، کمی می‌ترسیدم. سال‌ها بود که به جای وودی حرف نزده بودم. ولی زمانی که کار شروع شد، دیگر اثری از آن ترس نبود. همه چیز خیلی راحت پیش رفت و انگار نه انگار که ما 2 سال از همدیگر دور بودیم. مثل این بود که یک باره جرقه‌ای در ذهنم زده شود و همه چیز به یادم بیاید.

در مورد قسمت جدید فیلم چه نظری دارید؟

زمانی که کار را شروع کردیم، احساس کردم سازندگانش مایلند کارهای جدید و جالب توجهی روی آن انجام دهند. نکته جالب این است که آنها فیلمنامه‌ای برایم نفرستادند. وقتی با تیم (آلن)و بقیه بچه‌های بازیگر تماس گرفتم، متوجه شدم آنها هم فیلمنامه‌ای در اختیار ندارند. کارگردان فیلم لی اونکریچ تکه‌ای کوچک از طرح‌های فیلم را به ما نشان داد و کلیت قصه را تعریف کرد. ما به جای فیلمنامه با یک استوری بورد روبه‌رو شدیم که نقاشی صحنه‌های فیلم بود. طی روزهای مختلف من و بقیه بازیگران به استودیوی ضبط صدا رفتیم و به جای شخصیت‌های انیمیشنی روی پرده حرف زدیم.در همین ایام، کار ضبط موسیقی فیلم و افه‌های صوتی هم انجام می‌شد.

آیا قسمت چهارمی هم از فیلم در کار خواهد بود؟

هنگام ضبط صداها، این موضوع مطرح شد. کمپانی والت دیزنی و شرکت کامپیوتری پیکسار حتما این کار را می‌کنند، ولی هنوز زمان قطعی آن معلوم نیست. کار فنی آنها عالی است و چیزی که همیشه به دنبالش هستند، یک قصه جذاب و تماشایی است.

یعنی فکر می‌کنید ماجراجویی‌های وودی گاوچران، باز فضانورد و دوستان اسباب بازی آنها همچنان می‌تواند ادامه داشته باشد؟

بله. چرا که نه؟ تا زمانی که قوه تخیل خلاق فیلمنامه‌نویسان هست، می‌توان داستان‌های تازه‌ای برای این اسباب بازی‌ها خلق کرد.

در قصه فیلم شخصیت وودی از حضور اسباب بازی‌های تازه، استقبالی نمی‌کند. آیا شما از حضور صداپیشه‌های جدید در این مجموعه فیلم استقبال می‌کنید؟

صددرصد، شخصیت‌ها و صداهای جدید کمک می‌کنند تا این مجموعه فیلم بهتر و جذاب‌تر شود. همه کسانی که به جای شخصیت‌های انیمیشنی حرف می‌زنند، از کار خود لذت می‌برند و شگفت‌زده می‌شوند. البته شخصیت وودی هم در پایان ماجراها متوجه می‌شود اسباب‌بازی‌های مختلف باید وجود داشته باشند و کسی جای کس دیگری را تنگ نمی‌کند. در همین حال، به شما مژده بدهم که در قسمت سوم فیلم ووپی‌گلدبرگ و مایکل کتین کار بزرگی کرده‌اند و صداهایشان روی شخصیت‌های انیمیشنی قصه فیلم شنیدنی است.

همکاری با یک پروژه انیمیشنی، تغییری در کار و شیوه بازیگری‌‌تان جلوی دوربین داشته است؟

ببینید، وقتی دارید که با یک انیمیشن کار می‌کنید، باید همه چیز را درون صدایتان بریزید و تمام حس و حال‌ها را به کمک آن به تماشاچی منتقل کنید. در این سبک کار، صدا تنها عامل ارتباطی با دنیای بیرون است، اما هنگام بازی جلوی دوربین، شما در کنار صدا تمام عوامل دیگر را در اختیار دارید تا بتوانید به کمک آنها یک بازی خوب متناسب با حال و هوای نقش خود ارائه دهید. کار در یک علم انیمیشن به شما یاد می‌دهد که سپاسگزار تمام اندام خود باشید که می‌توانید به کمک آنها حس و حال شخصیت را به نمایش بگذارید.

شما مجموعه ضد جنگ «جنگ پاسیفیک» را برای تلویزیون تهیه کرده‌اید، چرا در آن بازی ندارید؟

این مجموعه دنباله مجموعه موفق «گروه برادران» ‌است که ماه مارس آینده به روی آنتن می رود. در قسمت اصلی شخصیت‌های قصه را در جبهه نبرد به نمایش گذاشتیم. در ادامه قصه، آنها به خانه‌های خود برمی‌گردند و ما وضعیت فعلی آنها را بررسی می‌کنیم. از آنجا که در قسمت اصلی حضور نداشتم، طبیعی است که در دنباله آن هم نقشی نداشته باشم.

نویسنده : جلیل ; ساعت ٦:٥٥ ‎ق.ظ ; ۱۳۸۸/۸/٢٥
تگ ها: